Psycroptics “As The Kingdom Drowns” er ude – eller er den?

Psycroptic har de sidste par uger dryppet fire numre fra deres nye album. “Singler”. Mindst to af de numre er monsterfede, så det var med en vis optur, jeg noterede mig notifikationen om albummets endelige udgivelse.

bandcamp-notification

YES! Klik, klik, klik og så er der teknisk død til den store optur. Næe, ikke helt, for albummet ligger stadig ikke på hverken Google Play eller Spotify. Så nu sidder jeg med musen svævende over links på Bandcamp. Men gider jeg virkelig købe en download? Vinyl koster lidt mere end det dobbelte. Men er det helt hundrede et album, der påkalder sig en plads i min fysiske samling? Har det ligefrem fortjent et CO2-aftryk? Det er der meget, der tyder på, men jeg er ikke sikker. Hvad nu hvis de sidste fem numre er noget skrammel?

I stedet for at punge ud sidder jeg og skamlytter de fire smagsprøver endnu et par gange. Og det synes jeg også, du skal gøre, hvis du er til rimelig kreativt teknisk død. Især åbningsnummeret We were the keepers og Directive. Hold nu kæft, hvor er de fede.

Directive

Frozen gaze

Upon these stones

Jeg holder foreløbig igen med at bestille noget lidt endnu. Men ikke så længe, de lækre vinyler i begrænsede oplag forsvinder fra hylden. Gider ikke ende med en sort vinyl i 2. oplag. Føj.

NYHEDSVARSEL: Albummet streamer!

[Google Play] [Spotify]

Det tog et godt døgns tid. Jeg nåede netop lige akkurat ikke at harcelere over, hvordan musikindustrien piner mig psykisk og lokker mig ud i et nyt forbrugsmønster. Næsten.

En mening om “Psycroptics “As The Kingdom Drowns” er ude – eller er den?

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.